donderdag 15 januari 2015

U bent veilig. U mag zich veilig voelen. U doet niks fout.

Nog even dit.  Waarom zou ik me minder veilig moeten voelen als twee totaal gekken, precies die mensen doodschieten die ze dood willen hebben? Natuurlijk leef ik mee met de nabestaanden, natuurlijk is dat een triest lot en ten overvloede, nog een keer, wat een ongelooflijke leeghoofden.  Maar moet ik er zelf wiebelig van op mijn fiets stappen? Ik denk van niet. Beetje buiten alle proporties, want probeer eens met deze gevoelens van onveiligheid aan te kloppen bij een bewoner van het ooit zo mooie stadje Homs. Daar hebben ze ook nog een paar doden te betreuren, denk ik, als ik het plaatje zo zie.



Maar ik denk niet dat het iemand in Nederland een moer kan schelen, hoe ongelofelijk het vrije christelijke westen daar verantwoordelijk voor is. Heeft iets te maken met de bevrijding van Libië, waar het nu zo mooi democratisch toeven is, zo zonder die Khadhaffi toch?. Niet? Oh.. Als je het zo bekijkt is het niet zo verwonderlijk dat men daar niet zo mee leeft met  met ons drama dat op hun overkomt als klein leed. Ik snap dat het de mensen daar volkomen koud laat dat in fort europa/AKA de gouden bergen tien mensen zijn dood geschoten. Ja het is verschrikkelijk, en eng, maar het is niet onbegrijpelijk. Voor de duidelijkheid voeg ik ook nog even een foto bij van een radiografisch bestuurbare Amerikaanse terrorist die meer doden op zijn geweten heeft dan alle IS onthoofdingen bij elkaar.




Misschien moeten we bang worden van ons zelf.  Maar ik ben vooral teleurgesteld in de Nederlandse pers die zo weinig relativeringsvermogen heeft en zo keihard mee werkt aan de haatzaaierij. Daar moet het nu maar eens mee afgelopen zijn. Groetjes van de eeuwige Apologeet van de gematigde oppositie. Want natuurlijk zijn we tegen. Maar met mate en met respect en naar ik hoop iets dat lijkt op relativeringsvermogen.

Geen opmerkingen: