dinsdag 9 december 2008

Wilt u er een trechtertje bij?

Vandaag had Merel een afspraak bij haar opdracht gever. Een grote bond die zeer blij was met de cursus die het afgelopen jaar door mijn bedrijf is verzorgt. Maar dat was Diederik. En dan is het spannend als je als vrouw naar binnen moet. Natuurlijk van te voren verteld wie ze konden verwachten, maar dan is het toch fijn als het allemaal goed uitpakt en je weer van die complimentjes krijgt en bevestiging dat het er allemaal zo goed en overtuigend uitziet.

Daarna lekker met mijn laarzen naar de hakkenbar. Eindelijk niet meer gek als ik met laarzen aankom. En naar de Hema voor maskara, en o ja ruitensproeier vloeistof. En naar Mc Donalds voor een cheeseburger zonder augurk. Wilt u er iets bij drinken "mevrouw". Ah heerlijk. En dan naar de Halfords voor moter olie. Halfords half december om dinsdagmiddag. Uitgestorven. De verkoper is zo blij met de klant dat ie me letterlijk probeert te tackelen bij binnen komst. HALLO KLANT!! U mag niet weglopen. U moet hier blijven en antwoord geven op de vraag wat u wilt hebben dan ga ik het voor u pakken en moet u het kopen.

Dus trek ik mijn stomste kop en zeg ik : "heeft u ook moterolie, voor een auto". Tuurlijk mevrouwtje. Wat voor auto heeft u? Mazda 323. Wat is het bouwjaar? '91. Hij schrikt even en probeert zich te herstellen. Ik zie er rijker uit als ik niet naast mijn auto sta.... blijkbaar.

10w40 Dat is deze of die. Deze of die scheelt 50% in prijs, dus ik vraag of ik met die duurder moterolie harder kan... Ha ha , nee mevrouwtje. Nou doe dan de goedkope maar.

En toen kwam de platmaker... Wilt u er een trechterje bij?

Naar de auto. Klep open. Dop van de moter. Moter Olie erbij. Ruitenpisservloeistof bijgetankt. Zo die auto heeft weer een kleinbeurtje gehad. Wat ben ik toch een stoer wijf.

Of ik er een trechtertje bij wilde hebben, mompel ik voor me uit terwijl ik met de auto het parkeer terrein verlaat.

Groeten
Merel

Geen opmerkingen: