maandag 1 juni 2009

de vrijdag voor pinksteren

De vrijdag voor pinksteren belt mijn broer. Je weet wel. Me broer, en die zegt hoi Merel. Dat is een goed begin. Merel ik moet toch even met je over de nalatenschap van onze vader praten. Ik denk tering gvd dat is ook geen dag te vroeg zeg. Maar oke. Ja natuurlijk. Kom maar op. Nou ja, zei mijn broer, ik ben gebeld door de notaris of we er nu toch wat vaart achter kunnen zetten. Nou ik help je graag. Vaart is mijn middelste naam zeg maar.

Er blijkt een erfenis te zijn en die zit als hypothecaire lening in het huis van zijn laatste vriendinnetje en die vindt dat het niet eerlijk is als we het op zouden eisen. Ja ja. Maar ook de auto van mijn vader. Maar mijn broer verteld me nu dat het vriendinnetje van mijn vader die nu aan een vriendin aan het verkopen is of al verkocht heeft.

Weet je nog dat mijn tas gestolen was. En dat ze ook mijn auto hadden gestolen. En dat die auto weer gevonden was. Wat je echter niet weet is dat de garage nieuwe sleutels heeft laten maken voor 150 euro om toen te ontdekken dat de koppeling eruit lag. Kon ik 150 euro betalen voor een auto die ik weg kon gooien. Ik bezit dus geen auto. En op de vrijdag voor pinsteren krijg ik te horen dat ik nog een auto had en dat die ook weer gestolen is.

Ik denk dat ik maar eens achter die lening aan ga.... Het is nu maandag avond. Eindelijk is pinkstren voorbij en morgen kan ik dus eindelijk die notaris bellen.

Groeten

Merel

1 opmerking:

Bel zei

Hai Merel,

Ik geniet erg van de stukjes die je schrijft.Vooral de manier zoals je schrijft spreekt mij erg aan.
Ik volg je blog, dagboek dus met plezier.
Ik ben erg benieuwd naar het vervolg van die erfenis, want daar klopt volgens mij geen hout van.
Ik weet niet of je vader en die vriendin een samenlevingscontract hadden, maar dan kunnen ze je nog niet je kindsdeel onthouden. Ik vind het maar een vaag verhaal.
Nou dit was even kort een reactie van mij, groetjes, Bel