zaterdag 10 april 2010

Zo dus jij wil een vrouwtje worden?

Zo, dus jij wilt een vrouwtje worden.

Nee lul, ik ben altijd al een vrouw geweest.
Wat ik wilde worden was net zo'n lul als jij
maar dat is me niet gelukt.

Ik kon het niet.

Oh was ik maar een man
dacht de vrouw.
Maar ze bleef een vrouw
en dat geld dus ook voor mij.

En het is HAAR jas die ZIJ bij de bijenkorf heeft gekocht.
En we hoeven niet  te doen alsof dat moeilijk is.
Dat we dat waarschijnlijk wel nooit onder de knie zullen
krijgen. Er zijn moeilijkere dingen die we ook in de vingers
hebben gekregen, dus graag doorgaan met gepast doorzettingsvermogen.
Het is helemaal niet erg als je het wel eens fout zegt,
want je zegt het al meer dan 40 jaar fout.

Want niet alleen ben ik geen HIJ en ik ben het ook nooit
geweest. Ik speelde een HIJ voor mama, voor papa en broertje

en ik hoop dat die daar heel erg van genoten hebben. Maar
die voorstelling is nu voorbij. Nu zeggen we HAAR. Want dat is
het enig juiste.

Haar liedjes, Haar theatershow, haar prachtige nieuw oorbellen,
en wat doet ZIJ het toch geweldig allemaal.

Merel

Geen opmerkingen: