dinsdag 4 maart 2014

Een symbool

Al enige jaren voer ik mijn eigen logo, dat ik zelf heb ontworpen. Mijn naam met daarin verwerkt de wimpers van mijn ogen. Gisteren bedacht ik dat er nog iets aan miste. Een symbool. Een symbool dat staat voor mijn visie.

Het symbool dat ik hiervoor ontworpen heb, heeft als naam: Wetenschap met een hart. Of internationaal: 'science with a heart'. Dit symbool staat voor wetenschap als de ultieme harmonische samenwerking tussen mensen met de verhoging van de kwaliteit van ieders leven tot doel.

Een nobel streven dat haaks staat op de huidige staat van de internationale wetenschap waarin een glorieuze wetenschapper de rol heeft van alwetende waarheid scheppende wijsgeer uit wiens pen wetenschap en waarheid vloeit, en die als leider van zijn contingent aan wetenschappers een ander eiland aan wetenschappers, aangevoerd door een ander icoon van wetenschap, zijn beeld van de waarheid probeert op te dringen.

Dit is kinderachtig en niet van deze tijd. Of internationaal: Grow up! And face the illusion of reality!

 

Geen opmerkingen: