woensdag 5 mei 2010

Negatieve Pasabiliteit

Waarom mag ik niet op het huurcontract? Is dat omdat we niet getrouwd zijn? Ja, zei de mevrouw, en omdat we fraude willen voorkomen...  Fraude? FRAU-DE!  Eerst snapte ik er helemaal niks van. Ik zal wel een heel dom smoeltje hebben getrokken. De mevrouw legt uit. Het is wel eens voorgekomen dat een vriendin een andere vriendin aan een woning wilde helpen. Z kijkt er heel streng bij. Ik krijg het gevoel alsof ik de 'vriendin' ben die aan een woning geholpen wordt. Het proces vervolgt zich. Wat zijn de namen van uw kinderen?  'Die staan ook in mijn paspoort hoor', zegt mijn vriendin. De vrouw reageert verbaast. En haar niveau van verbaasdheid neemt trapsgewijs toe als ze hoort wat de namen van onze kinderen zijn.

Marlin Noomen, Thomas Noomen. De mevrouw blijft mij negeren. Moet ik geen paspoort laten zien dan?  Ik denk, die mevrouw weet mijn naam niet. Ze vraagt er niet naar. Ik word behandeld als een frau-deurende buitenstaander. Dus ik zeg: 'Wel knappe fraudeurs dan'. De mevrouw kijkt op van haar geschrijf. 'Dat we de kinderen met mijn achternaam in mijn partner der paspoort hebben staan!!!!

De mevrouw licht op!! (Hetgeen een onbedoelde ongelukkige woordspeling is, want niemand werd opgelicht hier.) Alleen kon de mevrouw van Y-mere niet aan mijn gezicht zien dat ik de vader was.

Ik moest mezelf outen maar in dit geval deed ik dat niet. Ik was TE overdonderd. Ik wilde de sleutels en weg daar. Ik wilde gaan schilderen, verhuizen, wonen. Zo passabel was ik nog nooit geweest. 

Een paar dagen daarvoor had een man in een tankstation tegen mij gezegt: 'wat bij jij een mooie vrouw'.  Dat heeft dus ook negatieve kanten. Sommige instanties gaan er gewoon geen reet van begrijpen.

Het word tijd dat we gaan trouwen.

Geen opmerkingen: