dinsdag 22 juni 2010

Los-laten! (Merel mompelt inzichzelf)

Kent u die uitdrukking? Los Laten.... Je moet los laten. Dat is nodig. Sterker nog, dat moet. Je MOET loslaten. Want als je niet loslaat dan hou je vast. Dan hou je vast. Dan loop je vast.

Maar je moet dat wel durven he. Dat loslaten. Want we houden onszelf niet zonder reden vast.  Maar loslaten is jezelf afvragen waarom je jezelf vasthoud. Jezelf afvragen: Waar, hou ik me eigenlijk aan vast? Waarom is het je zo belangrijk me vast te houden. Is dat ding waar ik mezelf aan vasthou niet verouderd?  Bestaat het ding nog wel!!!!  Hou ik mezelf vast aan een zinkend schip, of is het schip reeds gezonken!!

Houden we onszelf vast aan ideeën? Aan verzinsels. Graven we onszelf in aan de hand van ons vooringenomen idee hoe het zou moeten zijn? Zien we daardoor niet hoe het is? Is dat waarom we moeten loslaten?

Loslaten, ik vind het moeilijk. Maar ik probeer het elke dag weer. Want het moet. Tenminste dat denk ik dus.

En ik hoop dat Rutte het ook probeert. In het belang van Nederland. Want het gaat er niet om hoe het gebeurt. Het gaat erom DAT het gebeurt. Loslaten, dingen doen, fouten maken, fouten onderkennen en bijsturen, Mark!!!!

Geen opmerkingen: