woensdag 15 september 2010

De positie van Merel. (Opdat ze niet verkeerd begrepen zal worden)

Hij zat voor me en zei plagend dat ik 'Van de PvdA' was en dus , ... nou ja, hij zei het niet letterlijk, maar de intonatie maakte mij duidelijk dat hij vond dat ik niet zo over had nagedacht. Het leverde niet de minste problemen op. Ik ben niet Van de PvdA en antwoordde lekker pittig dat ik een een sociaal-liberaal ben. Een goed geplaatste top-spin service-return. Met andere woorden: zijn moker-opslag kwam terug met rente.  Niet dat IK dat in de gaten had overigens. Daar ben ik namelijk WEL weer te dom voor.

Geen PvdA en ook nog eens iets, .... 'anders'.  What the fuck is een 'sociaal liberaal'. Ik weet het ook niet precies, maar ik voel me er lekker bij, was het antwoord geweest, als hij er naar gevraagd had. Maar dat deed hij niet. Ik nam aan dat hij, of precies wist wat dat inhoud, zich er een beeld bij kon vormen, of zijn onwetendheid probeerde te verbergen.

Ik heb inderdaad wat positieve dingen over de PvdA geschreven, maar voor de duidelijkheid: Ik ben een humoriste en maak ik gebruik van de ironische stijl-figuur. What the fuck is de 'ironische stijlfiguur'?  Geen idee, maar ik voel me er lekker bij.  Ik heb (geloof ik) voor de verkiezingen gezegd, maar ik zou het terug moeten lezen om precies te zijn en dat doe ik niet, want daar ben ik te lui voor,  dat als je gruwde van het idee dat Rutte of Wilders straks Obama een handje zouden geven uit naam van ons allen, je beter op Cohen kon stemmen. Dus niet ideologisch, maar strategisch stemmen!  Waaruit je zou kunnen opmaken dat ik een opportunist ben. Ja graag, want ideologisch verantwoorde humor is geen humor.

Oh ja, nou schiet me nog iets te binnen. Ik ben ook monarchist!  Dus ik ben een opportunistische, ironische, sociaal, liberale monarchist.  Dat betekend dat ik vind dat iedereen zijn kansen moet pakken, de sterken de zwakken moeten helpen voor zichzelf te zorgen en dat je voor de rest moet vertrouwen op de goede zorgen van het koningshuis en dat jij geacht wordt daar de ironie van in te zien.

Nou dat is toch duidelijk! Maar ik ben dus niet "Van de PvdA" Als ik straks mijn paspoort moet bestellen bij een vrouw in een gezichtsluier dan ga ik op een partij stemmen die dat verhelpt of voorkomt. Want dat wil ik niet.  Maar ik ben niet bang voor moslims. Ik ben voor niemand bang.

Ik ben dus , naast gewoon lekker ding, dat der kansen pakt en voor niemand bang is, een sociaal, liberale, monarchist die het niet ZO serieus neemt.

Hij zei, ik plaagde je maar.... We moesten er allebei om lachen, waarna we elkaar in de armen vielen.

Geen opmerkingen: