dinsdag 31 maart 2009

Een plek om je veilig te voelen

Gisternacht het ik een brief aan mijn broer geschreven. Weer laat naar bed. De nacht ervoor ook al omdat ik een liedje mocht spelen op de Miss lellebel 2009 competitie. Als tussendoor act. Ik doe daar niet aan mee en iedereen begrijpt dat daar. Misschien later. Leuk wel dat ik die altijd zo onder de indruk was van die glamour diva's nu als tussendoor act een liedje ga staan zingen mezelf begeleidend op gitaar en me toch zo welkom voelde. Zo thuis. Het was in die discotheek veiliger dan het bij ons thuis was. Is dat niet grappig.

Dat realiseerde ik me toen ik die brief aan mijn broer aan het tikken was. Ik begreep inneens dat ik altijd al transeksueel ben geweest alleen niet wist wat het was en heel erg met mijn gevoelens in de knoop lag omdat de onderhuidse familie tam tam doordreunde dat het de gevoelens waren van een gestoorde. En bij ons thuis was er maar een echt gestoord en dat was vader, en die stoorde we dus liever niet.

Groetjes Merel

1 opmerking:

gebroedersgrimm zei

Dag Merel

dank je wel voor je prachtige optreden.
met groet
De Gebroeders Grimm

De mannen in de blauwe pakken
gebroedersgrimm@live.nl