donderdag 12 februari 2009

Stroopwafel

Ik dacht ik heb trek in een stroopwafel. Dat kan zo gebeuren. En ik denk ook nog ik heb trek in een warme stroopwafel. Dus ik leg het ding een paar seconden in de magnetron. Gloeiende godver nou heb ik een brandblaar op me tong. Stom he. Zomaar wat stompzinnigheid uit het leven van een diva.

Gisteren had ik een Anthony Robbins moment. Nou dan heb je wat uit te leggen want: "Who the fuck is Tony". Volgens sommige mensen is Tony een Amerikaanse wonder coach. En dan wordt Amerikaans niet echt liefhebbend uit gesproken. Er zijn genoeg redenen om hem te haten maar ook genoeg redenen om hem te bewonderen. Belichaming van de Amerikaanse droom heeft hij toch wel als psycholoog en spreker de hoogst haalbare sterren status bereikt. Zijn ster straalt als geen ander. Ratelband is in Nederland groot geworden door Tony te imiteren. Letterlijk een seminar gejat. Woord voor woord.

Als je tony wilt horen ratelen luister dan hier maar eens naar:
Tony is dus iemand die gelooft dat mensen kunnen veranderen en legt desgevraagd uit hoe het moet. Hij heeft dat in verscheidene boeken opgeschreven. Koop zo'n boek. Het is geschreven in een soort praat taal en dan ook veelal krom vertaald, maar goed. Je kan ook de Engelse versie kopen. Maar gisteren had ik dus de vervolmaking van een metamorfose of een realisatie van een jeugddroom. Ik was gisteren voor het eerst van mijn leven cabaretier in een vol theater en ik was grappig. Dat is een jeugddroom en het heeft iets magisch om op de 41 ste iets te doen als vrouw waar je vroeger als jongetje van droomde.

Geen opmerkingen: