zondag 13 februari 2011

Fietsslot - oplichting en - doe het zelf.

Sinds de verhuizing ben ik de sleutel van mijn fiets kwijt. Dus staat hij op slot en kan ik er niet mee fietsen. Ik fiets niet zo vaak. Als ik een fiets nodig had, leende ik die van Bia.

Maar in eens had ik de geest. Trok mijn stoute hakken aan en duwde het ding (fiets dus) naar de dichtstbijzijnde fietsenmaker en kocht daar een slot en dacht dat het erop zetten van dat ding (het slot) bij de service inbegrepen was.

Nou het was nog erger. Behalve dat mij zonder met de ogen te knipperen 20 euro voor deze "service" werd gerekend (een hele goede prijs hoor mevrouw) moest ik een kopie van mijn paspoort inleveren. Nou vind ik het verliezen van mijn sleuteltje vervelend, ik vind het vervelend dat ik 20 euro moet betalen voor het verwijderen en monteren van een slot, maar ik kan er pertinent niet tegen om binnen dit hele vervelende proces voor een crimineel te worden aan gezien. (we doen het ook voor uw veiligheid mevrouw). Ja maar ik voelde me al zo opgelaten.

Ik zeg: "doe dan alleen dat slot maar." "Ach weet je wat, laat dat slot ook maar zitten.
Ik laat me graag naaien maar jij bent gewoon mijn type niet." (Maar het is echt een hele goede prijs hoor mevrouw). Dus ik draai me om en zeg: "neem je moeder in de maling, slijptolletje erop, los, twee tyrappies, vast. Klaar. Dat had ie dan weer niet verwacht uit de mond van dat domme blonde mokkel.

Ik vloekend en tierend naar huis en geen stap verder.

Gelijk naar de Halfords gereden om een slot te kopen. Zo dat had ik. Nu gaan we dat slot van die fiets afbeuken. Dat was niet zo'n succes. Daar had ik het juiste gereedschap niet voor. Twee uur later geef ik me tenopzichte van het slot voor deze ronde gewonnen. Maar de strijd is nog niet gestreden.

Ik besluit een slijptol aan te schaffen met een gesloten diamantschijf. Tol en schijf koste samen  40 euro bij de kijkshop. Integenstelling tot de vermelde levertijd was de levertijd niet 24 uur (zoals ik overigens wel gewend ben) maar duurde het een week voordat het ding (de slijptol dus) in huis had.

Oude broek aan, pet op, haren opgebonden, veiligheidsbril op. Fiets in de juiste positie gezet en ja hoor, met het grootste gemak boog het AXA slot voor mijn slijptol geweld in nog geen minuut.

Nog een keer mijn sleuteltje kwijtraken en ik heb de kosten van mijn slijptol er ruim uit. Ha ha ha ha ha ha ha. Niemand neemt Merel in de Maling. Ha ha ha ha ha ha ha ha. Ha ha ha ha ha ha ha.

Geen opmerkingen: