zaterdag 26 maart 2011

De Kamers in Amersfoort

Een pracht van een theater. Werkelijk een beauty. Nagelnieuw. Mooi licht en veel hout. Mathijs van Poolvogel (Joppe niet ziek meer) verteld me dat hij de man kent die het heeft gebouwd. Daarna vertelde
hij me dat hij afgestudeerd architect is. Wist ik ook nog niet. Ik geloof dat ik me goed gedragen heb.

Het Podium licht hangt naar mijn inziens niet erg handig. Ik had graag de diepte van het podium zwart willen maken maar dat is hier schijnbaar niet de bedoeling gezien de prachtige manier waarop het achterdoek wordt uitgelicht.  Maar ik wil die loze ruimte niet in mijn rug. Het zaallicht is ook niet traploos regelbaar.  En aangezien het podium ingeklapt is om bij de lampen te komen, kan ik niet zien waar de eerste rij is en kan ik daar met het neerzetten van mijn spullen geen rekening mee houden, terwijl we er toch het licht op moeten afstellen. En dus staat alles voor de veiligheid te ver van de eerste rij af en moet ik nodeloos een stuk vacueem overbruggen. Mijn stem rijkt ver. Dat is het punt niet maar, optimaal is het niet, en voor dit soort werk is optimaal de enige optie.

Erger is eigenlijk nog wel dat dit theater, dat kwa gebouw gigantisch is, slechts een zaal van 114 stoelen herbergt, waarvan er deze avond slechts 50 bezet zijn. Daar lopen dus 3 techneuten voor rond, daar treden 3 act's voor op. Er word voor ons allen gekookt en we mogen er ook wat bij drinken.  Dat is fijn en dat waardeer ik allemaal enorm. Aan een dergelijke gastvrijheid ontbreekt het op bijna alle plekke waar we geweest zijn. Maar ik had het graag allemaal ingeleverd voor een uitverkochte zaal, vol met mensen die elkaar aankijken en zeggen, wij hebben een kaartje! Edoch de kleedkamers waren fantastisch.  

Wat ik niet wist was dat op deze avond ook het Nederlands-elftal een kwalificatie wedstrijdje voetbal speelt tegen Hongarije. En de mensen die in de zaal zaten wisten het waarschijnlijk ook niet. Niemand heeft daar met ook maar 1 woord over gesproken. De samenvatting de volgende dag was duidelijk. Nederland wint met 4-0.

Maar het speelt natuurlijk ook niet helemaal lekker, een half gevulde zaal.... Mensen die elkaar aankijken en zeggen, volgens mij moeten die "talenten" daarbeneden maar wat blij zijn dat ik nog gekomen ben, want anders was het helemaal leeg geweest. Nou Talent, laat maar eens wat zien dan. Desondanks een goede wedstrijd gespeeld, denk ik. Maar we moeten de film nog bekijken.

Geen opmerkingen: