zondag 26 oktober 2008

Met de trein

Gelogeerd bij vriendin. Deze vriendin noemt zichzelf 'het krullend bosbeest'. Zo'n uitbundig mens, dat ik me er gelijk heerlijk bij op mijn gemak voelde. Wezen stappen in Tilburg. Denk je natuurlijk. Waarom Tilburg? Nou daar woont het zelfkrullendbosbeest dus. Ik dacht, ik ga met de trein. Dat is heerlijk rustig. Kan je een beetje naar buiten kijken relaxen. Zetten we het weekend in het teken van het relaxen....

Treinen in het weekend. Ze rijden niet. Of ze rijden de verkeerde kan op. Doorgaande lijnen zijn geschrapt, waardoor van rustig zitten tussen Amsterdam en Tilburg niets overblijft dan een zoet idee. Een idee dat je wordt ingegeven als je naar de wervende plaatjes kijkt die de NS op haar website heeft geplaats op plekken waar zij hun 'herfsttoer' kaartje proberen aan te prijzen.

Twee keer overstappen. Je zit steeds net te kort om echt tot rust te komen. Constant eindigt en begint je reis weer. Bagage uit het rek trekken, uit de trein strompelen en maar bidden en hopen dat de volgende trein wel genoeg stoelen heeft en dat er ruimte is voor je bagage.

Maar het kan erger.

Op de terugweg hadden we niet alleen last van bladeren, vierkante wielen en werk aan het spoor er was ook nog een individu niets vermoedend met zijn fiets het spoor op gereden ergens tussen Geldermalsen en een ander gehucht. Het ligt er waarschijnlijk heel dicht bij, maar de naam is me ontschoten.

De trein die ik nodig had ging niet. Ik kon (als ik naar Amsterdam wilde) omrijden over Rotterdam, maar die trein vertrok pas over drie kwartier. Oude trein. Sterves koud.

Whats wrong with the motherfucking picture.

In Rotterdam aangekomen heeft mijn trein dus al zoveel vertraging opgelopen dat ik mijn aansluiting mis. Ik mag weer een half uur kleumen op een perron en wachten op de flitstrein naar Amsterdam. Dat blijkt een internationale trein te zijn met zeer weinig zitplaatsen. Maar goed. Ik heb ellebogen. Ik zit. Deze trein stop natuurlijk niet in Amsterdam Sloterdijk maar rijdt er wel tergend traag aan voorbij. Op CS kan ik de trein terug nemen.

Tilburg-Amsterdam reistijd 3 uur!!! Waar zouden we zijn zonder de trein. Lekker thuis denk ik.

Groeten vanuit haar warme huisje

Merel Moistra

Geen opmerkingen: