woensdag 26 mei 2010

Internet doet het niet

Ik trek het modem er even uit en gelijk daarna doet internet het niet meer. Ik snap er niks van, maar als internet het even later weer doet haal ik opgelucht adem. Zal wel iets met de verhuizing van doen hebben. Dus ik laat het zo. Een dag later ligt internet er weer uit maar nu is het eerste pinksterdag. Ik bel de UPC. Ja u bent al verhuist en dus staat het uit in Amsterdam... U zult contact moeten opnemen met verhuizingen, maar die zijn dicht. Die zijn tweede pinksterdag wel weer open als u morgen contact met ze opneemt is alles zo weer verholpen.

De volgende dag.

Ik druk het nummer, spreek zinloos mijn postcode huisnummer en toevoeging in (zinloos want ze blijven er maar naar vragen) doorloop in 5 minuten een compleet keuze menu waaraan het eind van het menu ik doodleuk een bandje hoor met prettige feestdagen morgen zijn we weer open tuut tuut tuut.

De volgende dag.

We bellen met de verhuisservice. Nee hoor, het is geen verhuisprobleem, het is een probleem van technische aard, we verbinden u wel even door met de technische afdeling. Nee hoor zegt de technische afdeling het is een verhuis probleem we verbinden u wel even terug. De verhuisafdeling zegt dat het 'terugzetten' drie werkdagen duurt. Dit duurt me te lang, ik accepteer het niet en laat me doorverbinden met opzeggingen. Daar word ik te woord gestaan door een dame die me belooft dat het vanavond of op zijn laatst vanavond weer goed zal komen. Now we're talking.

De volgende dag

Ik kom om 17:00 thuis en heb nog steeds geen internet. Ik ben het zat ik bel direct opzeggingen. Ik vraag niet eens meer of ze  mijn probleem op willen oplossen. Ik zeg alleen nog maar dat ik op wil zeggen per direct.
Ik verbind u door met iemand die uw probleem direct zal oplossen. Ik word doorgezet naar iemand die ik het hele verhaal op nieuw kan vertellen met dit verschil dat deze persoon de eerste persoon is die weet waar hij overpraat. Mevrouw uw internet kan het niet NIET  doen er moet iets anders aan de hand zijn. Zoudt u uw modem willen resetten door de voeding er uit te halen en weer terug te zetten....

Het werkt.....

Minstens 3 uur voor aan de telefoon gezeten.

Wat hebben geleerd? Als je iets wilt van UPC moet je niet naar verhuizingen bellen, niet naar de technische dienst, maar naar opzeggingen, en dan niets anders zeggen dan dat je de account wilt beƫindigen. Pas dan krijg je de antwoorden die je wilt. De tweede les is, als het internet het niet doet even het modem resetten.....

Geen opmerkingen: